Scormonind în rucsac.

E ca şi cum ai avea un rucsac plin de tot, de tot felul de lucruri importante şi valoroase şi ai fi intr-un loc care-ţi provoacă un soi de teamă, un loc care te sufocă prin puzderia sa de oameni care se înghesuie în tine. Ţii strâns rucsacul şi cum ai parte de un moment de linişte, de respiro, îl deschizi şi dai să verifici: aia e, aia e…şi totuşi parcă simt că lipseşte ceva. Nu învinuiesc pe nimeni de furt pentru că nu ştiu dacă l-am uitat  acasă, dacă l-am pierdut  acolo, în magazin, după cearta aia stupidă. Sau…De la o vreme parcă am devenit aeriană, e ceva ciudat, în neregulă, am mereu senzaţia că am pierdut ceva. E doar o senzaţie. Din fericire. Din fericire?
Cred că am pierdut zilnic câte ceva, de când circul cu acelaşi microbuz cred că mi-a căzut câte o bucăţică la fiecare staţie, pierzând treptat bucăţi din mine. Îmi amintesc că acum ceva timp mergeam dus-întors câteva staţii bune cu microbuzul ăsta. Zilnic. Exaltare şi pace. Şi vis…şi rucsacul era uşor şi plin de lucruri vesele pe care n-avea cine să le fure sau n-aveam cum să le pierd şi doar eu le ştiam valoarea.
A sta calm, rezemat de bară, a privi pe geam, a bate din picior uitându-te la ceas, la coloana de maşini bară la bară, din nou la ceas, la nesimţitul care nu-mi oferă scaunul şi se face că  butoneză pe telefon, la moşul care pute, la doamna care se vaită…a bate tot mai tare din picior…zilnic, la fiecare staţie, îneacă exaltarea şi te scârbeşte. Rucsacul meu parcă era mai greu. Am uitat ceva dar e cam târziu să mă întorc. De ce e atat de uşor? Nu cumva trebuia să iau şi…
Cu fiecare staţie parcă mă frământ mai mult. Mă oboseşte. Cred că am pierdut ceva, în staţia în care mi s-a pus pata pe gagicu’ ăla nasol cu telefonul. Din rucsac nu mi-a lipsit niciodată nimic dar mereu am uitat că de fapt aveam tot ce-mi trebuia.

Lasă un răspuns

