Idei pentru micul dejun

Preţuiesc şi eu, la fel ca şi voi, somnul leneş al dimineţii, trezitul fără grabă, visul cel dulce după ce noaptea şi-a luat stelele şi a plecat către cealaltă bucată de lume. Şi, totuşi, nu iubesc nicio parte a zilei aşa cum iubesc dimineţile cu lumina lor vie şi tandră, cu răcoarea lor pe care, apoi, n-o mai regăseşti nicicând peste zi.

Mi se întâmplă adesea să îmi fie greu să mă trezesc. Să ma deştepte soneria ceasului şi nu cântecul păsărilor aşezate în mărul de la fereastra mea. Să mă trezesc pentru că se îmbulzesc treburile odată cu lumina şi nu pentru că vreau să am răgaz să ma bucur de cea mai curată şi mai nobilă parte a zilei. Dar, indiferent de motivul pentru care m-am ridicat din pat înainte să înceapă forfota, arşiţa, neliniştea fiecărei zile, sacrificându-mi somnul şi pofta de răsfăţ, bucuria îmi e la fel de mare.

Preţuiesc cu mare dragoste dimineţile, le aşez în calendarul cu zile şi amintiri valoroase.

Dar ştiţi ce face o dimineaţă mai frumoasă şi mai caldă? Micul dejun. Niciodată nu sar peste el, şi nici nu îmi place să îl iau pe fugă. M-am gândit să vin cu câteva idei pentru voi şi să vă amintesc totodată cât de important e.

ccc

cc

omelet

şi să nu uităm de gustări

banana

cherries

iar pentru că am fost cuminte, şi mai bine de o săptămână nu am mai mâncat dulciuri, mi-am dat liber la o porţie de amandină, alături de un smoothie de banane, căpşuni şi cireşe. (p.s. Am citit într-o revistă că dacă avem poftă de ceva dulce, bine ar fi să consumăm dimineaţa, în felul ăsta pe parcursul zilei se digeră mai uşor şi nu cumulăm atâtea calorii.)

cake

cake2

Cum sunt dimineţile voastre? Vă treziţi în zori, pregătiţi pentru alergătura ce urmează în restul zilei? sau preferaţi să mai leneviţi puţin?

    • alerg (când am timp sau starea de spirit necesară), fac gimnastică seara, sar coarda, dansez, în schimb nu practic ceva anume, nu merg cu bicicleta sau cu rolele (nu ştiu, deşi m-am chinuit să învăţ)

      Apreciază

  1. Fotografia a doua cu stergarul si fotografiile patru si cinci, cu acel mic fund de lemn, sunt (miezul din franzela – cum ar spune un fost coleg de facultate) incredibil de romanesti. Felicitari pentru articol.
    Referitor la subiectul tau, eu sunt genul de persoana care prefera sa se trezesca dimineata (orele 6 – 7), in zilele normale ale saptamanii, sa iau un mic dejun suficient de consistent care sa ma mentina apt de treaba pana la orele 2 – 3, cand iau pranzul si cina. Prefer aceasta leneveala duminica si in sarbatorile ortodoxe (din cursul saptamanii). Ca un pont: eu nu mai mananc nimic dupa ora 6 seara, astfel incat sa pot dormi linistit si organismul meu sa consume intreaga energie furnizata de alimente. Fac acest lucru de aproximativ 9 luni si observ ca ma mentin la aceeasi greautate.

    Apreciază

    • În primul rând, mă bucur că ţi-ai aşternut gândul şi opinia într-un comentariu, pentru că, eu scriu ca să cresc mare, dar scriu şi pentru oameni. Încerc să le reamintesc micile bucurii ale vieţii şi e atât de plăcut să aud şi propriile lor poveşti! Foarte bine că eşti o persoană matinală, în zilele de vară, când am scăpat deja de oboseala de la şcoală, mă trezesc şi eu foarte lejer pe la 7. Duminica, într-adevăr, este zi de odihnă, pe atunci îmi planific momentele de relaxare. Şi am început, de asemenea, să nu mai mănânc după ora 6, cum ai spus şi tu. Eventual beau un ceai/ mănânc un fruct. Mă aştept şi la ceva rezultate din partea corpului meu. Din cele spuse de tine, pare-se că ai ajuns unde îţi doreai. Mulţumesc pentru apreciere! 🙂

      Apreciază


Lasă un răspuns

