5 zile la Băişoara

În urma unui proiect, numit „Europa de mâine”, am avut parte de o incursie de 5 zile în Cluj–>Băişoara, alături de încă 3 colegi de la şcoala mea şi multe alte judeţe de prin toate colţurile ţării. Fiindcă nu a fost numai muncă, ci şi distracţie, locuri frumoase de vizitat şi oameni cumsecade, m-am gândit să vă relatez în câteva rânduri ce impresie mi-au lăsat toate astea.

Pentru  început, cred că ar trebui să menţionez că Băişoara e o zonă muntoasă, cu aer curat, căbănuţe şi multă linişte numai bună să te relaxezi, să uiţi de probleme şi să-ţi încarci bateriile. Mersul pe munte este o călătorie aparte, nu prea se compară cu cea urbană, cu un sejur sau citybreak. Atracţia înălţimilor, orele mai reduse de somn cu urechile ciulite la orice mişcare din jur, cărarea pietruită şi sentimentul de libertate pe care îl trăieşti când ajungi în vârf, toate sunt lucruri care cu greu pot fi descrise. De aceea, orice poveste este doar o palidă zugrăveală a ceea ce a fost odată, acolo sus.

 DSC_2128

DSC_2131

DSC_2160

DSC_2156

Să cunosc atâţia oameni noi într-un loc aşa frumos a fost cu adevărat o experienţă grozavă! Începuse să-mi placă sentimentul de aventură pe care-l trezeau străzile noaptea şi impresiile neaşteptate pe care le lasă ochiului, mereu atras într-o parte şi-ntr-alta. În semiobscuritatea fermecată, simţeam un freamăt tremurând şi în alţii. Desigur, asta se întâmpla când hoinăream pe înserat.

Vedeam chipuri noi, auzeam glasuri modulându-se ca un cântec şi râsete. Imaginându-mi că şi eu mă îndreptam către întâmplări vii, luminoase, aveam să cunoaştem împreună senzaţiile, trăirile intense, acum trecând mai departe cu un fel de nostalgică simpatie faţă de ei.

Zâmbetele sunt la tot pasul, locurile te îmbie să râzi cu toată inima şi timpul stă în loc.

DSC_2126

DSC_2129

DSC_2093

DSC_2121

Undeva, e un cer senin de vară, deşi e aproape înnorat, ştii că timpul nu ascultă de tine şi nici întâmplările care se ivesc pe neaşteptate, mai ales că acum ai un nas fin pentru astfel de mici bucurii.

Mi-am dus fericirea pe culmi pe care nu le cunoscusem încă.

DSC_2247

Mă recompun, mă regasesc. Iau ce-i frumos şi adaug la ce încerc să cresc în fiecare zi. Să nu vă temeţi de provocări, fiindcă toate au un timp şi o menire a lor.  

DSC_21165

Prima plimbare a fost la salină. Una dintre cele mai revoluţionare construcţii din ţara noastră, după cum ne-a prezentat-o şi ghidul însoţitor. Nu mă îndoiesc de asta. Odată trecută de intrare m-am simţit ca şi când aş fi fost teleportată într-un loc remarcabil din viitor.

Salina Turda

DSC_2294

DSC_2328

DSC_2335

DSC_2329

DSC_2354

DSC_2355

DSC_2359

DSC_2357

Am făcut şi cursuri de prim ajutor.

DSC_2278

Nu v-am spus c-am întâlnit lume nouă? Ne-am chinuit împreună să urcăm pe crestele munţilor. La dus a fost cum a fost, că era în coborât, dar la întors a fost jale! Când am terminat, eram atât de epuizaţi de simţeam că ne-au ieşit ochii din cap. Probabil că trebuia să ne dozăm efortul şi nu am ştiut noi cum.

  • pozele sunt făcute înainte, deasta nu se citeşte oboseală pe feţele noastre 🙂

La “Cheile Turzii”

 DSC_2367

DSC_2368

DSC_2378

Şi aşa am oprit timpul, m-am jucat cu el în vârful degetelor, l-am răsucit bine de tot şi l-am făcut să fie de partea mea. Mă simt biiine!

  1. Să-ți fie de bine, fată frumoasă! Mi-a plăcut să mă plimb cu tine. E grozavă fotografia în care ești îmbrăcată cu bluzița mov.
    Salina aceasta este pe lista mea de ‘to see’ de ceva timp. Mă bucur să văd la tine câteva cadre. Și mă bucur să văd oameni tineri și frumoși, cu preocupări frumoase.
    Vacanță plăcută în continuare! 🙂

    Apreciază


Lasă un răspuns

