Miez de septembrie

Văd semne de toamnă peste tot în timp ce merg şi simt cum mi se zbârleşte pielea de găină: deja îmi pot imagina mormane de frunze galbene, miros de ardei copt şi clincănit care se aude din bucătării, acel tip de zdrăngănit de farfurii pregătite pentru copiii care vin de la şcoală.
Tare îmi doresc să ies acum pe uşă şi să mă trezesc într-o toamnă uscată, cu termometrul blocat la 20 de grade, să-mi pun pe mine un pulover nu foarte gros şi o haină verde de velură, picioarele să intre vesele în ghetele pudrate de praf, şi să ies la o plimbare printre ghindele din parc, să văd numai galben-roşu-portocaliu în faţa ochilor, apoi ieşiri nesfârşite la ceai în căni pline de buline, ceaiuri care miros a portocale, în timp ce-mi frec palmele şi fac masaj cu aburi la nas. Să mă pregătesc de cumpărături de fulare pufoase şi mănuşi, şi să îndes pe cap căciula cu moț gigantic, care electrizează părul, dar părul meu se electrizează oricum ca un țipar,  indiferent de condiţii, aşa că nu mai contează.

În casă e frig. M-am îmbrăcat ca un eschimos care imită o focă şi dârdâi. Momentan mă simt ca un zeu încruntat şi preocupat, care nu-şi doreşte nicio responsabilitate şi vrea doar să stea comod pe un nor. Iar când se va ivi o întâmplare extrem de fericită, voi scoate o cutiuţă cu zen din buzunar, pentru zile bune, şi voi spune din nou că asta e viaţa, că trebuie să traiesc acea fericire atunci, cât mai intens, fără să mai pun ceva deoparte şi pentru mâine sau anul viitor.

Picture 1278

  1. Dar stii ca toamna e o sarbatoare, singurul anotimp care iti ofera „cadourile” pamantului. Asa ca vremea putin mai rece nu trebuie jinduita, ci trebuie incalzita cu sufletul, iar fiecare moment trebuie trait cu maxima bucurie.

    Apreciază

    • Nu e „singurul anotimp care iti ofera cadourile pamantului”, celelalte anotimpuri sunt de asemenea foarte generoase: de pilda, primavara cu toti copacii in floare, flori pretutindeni, explozie de culoare si mireasma, vara atatea legume si fructe printre care si pepenele galben sau rosu…:)

      Apreciază

  2. Momentan mă simt ca un zeu încruntat şi preocupat, care nu-şi doreşte nicio responsabilitate şi vrea doar să stea comod pe un nor.

    Ai darul povestiri,sper sa dezvolti acest fenomen atractiv care implica si alte persoane,sint sigur, se delecteaza.

    Apreciază


Lasă un răspuns

